Followers

Tuesday, January 22, 2013

rosak..semua rosak...

3 hri penantian untuk bawak peti ais aku berakhir..bukan tak sabar tapi memang rasa tak tentu arah bile peti ais tak der fungsinye..kalau tivi ke aircond ke rosak aku leh sabar lagi..tapi memandangkan semua benda basah dan benda benda penting nak dimasukkan dalam peti ais , memang tak leh sabar dah...sebb cili..bawang ..sayur semua dah rosak..bau pun aku dah tak leh tahan...pelik nye tu musim musim bonus ni la dia nak buat hal..maklumlah dia nak sedekahkan kan cina  kedai baiki alat elektrik tu kot?....
lega rasanye bile mintak izin kat hubby cakap nak pegi kedai York yang baiki peralatan elektrik tu.tunggu punya tunggu kot hubby nak bereskan ..tapi ermmm dia pun banyak keje nak difikirkan...bukan aku tak reti drive...bukan aku tak reti nak bagitau kat tokeh tu cakap" en tokehhh...boleh tolong tengok aaaaa peti ais, Aircond rosak"...nanti u kira en abang saya yang bayo..tu kira aku meringankan beban dia jugak la kan.





Bukan aku mintak tukar peti ais besar 2K ker tv plasma gantung kat dinding  42 inci ker..tak pun...yang ada tu pun kira bagus la tu..peti ais tu aku beli masa aku bujang...dah kawen aku angkut semua barang dr kl..sebb dah tentu tentu hubby aku tak nak duk jauh jauh ..susah bila dah beranak pinak..redho je la makan gaji ngan kerajaan tempatan tamat di situ..dah 4 tahun jadi suri rumah sepenuh masa..oooohh keje rindunye saat masih bekerja...
sekarang cuba balik apply keeje..th le ada panggil interview tapi keje tak penah lekat...aihssss mengeluh kejap..pikirkan hutang blaja tak bis bayar lagi ..hutang sikit yang tertungak pun ada..tak suka la nak bebankan orang lain sebenarnyaa....suka dengan hasil titik peluh sendiri..
tapi memandang muka anak anak rasa serba salah nak mohon keje...erm takpela..mungkin ada rezeki lain kot...bukak taska jaga anak sendiri la...macam macamm..
sekrang pakai je mana yg ada..syukur gak ader bendanye tuu....semua benda nak rosak..heheh.maklumlah dia dah berbakti kt tuan umah tu 6 tahun..ni masa nya dia nak mintak service le..kita pun manusia cam tu jugak..kannn?
takpela dah nak rosak ..rosak le...tokeh tu kata dalam 3-4 hari siap la..aaduss lama jugak wehh..takpe sabar sabar..orang dulu dulu ok je kan ..tu orang dulu ...ni orang sekrang semua kene ada..hehehehe




Apapun Redho  dengan setiap apa yang ada lebih berkat...suka apa yang kita tak suka- kata kata  tu akan aku pegang ....walaupun nafsu sentiasa melambai lambai....

No comments:

Besday Boy

Lilypie Third Birthday tickers

My Baby Step

Lilypie First Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...