Followers

Wednesday, January 16, 2013

Terkedu..tergamam..terkejut...



Panggilan dr seorang kwan lama menggegarkan hp buruk aku...dengan sapaan "walaikumsalm" aku terus jawab...dengar suaranya happy sebb seperti biasa la bila lm tak berbual di talian..tnya khabar..tnya kehidupan..biasala kn kalo bile berbual..masa tu aku on the keipoh dan hr minggu pulak tu boleh melencong bawak anak ank main kt taman..dia ingat aku ada kt teluk intan..tak der rezeki nk jumpe..sebb dia nk jumper customer jd boleh la borak panjang..dlm pada tu aku dikejutkan dengn kes penceraian dengn suami dia..ya allah terkejut bukan main lgi...terus tersentap..bile mn usia perkahwinan bru mencecah 5 tahun..dugaan demi dugaan yg dia hadapi..masyaallah begitu sekali dugaan hebat yg dia tempuh...dlm usia meniti rumahtangga tu belum lagi dikurniakan cahaya mata..

rezeki allah siapa sangka dlm penceraian tibe tibe dia dikhabarkn berita gembira yg dia disahkan mengandung 2 bulan..mcm mne tu? mcm mne dia nk teruskan kehidupan setelah ape yg dilalui tnpa sebarang sokongan dan kasih dr insan bergelar suami...

aku yg masih memikirkan kehidupan dia...ingin kubantu aper yg perlu..ingin ku lihat dia bangun sekuat yg boleh....insan yg bergelar suami telah dibuang jauh..sebb kepercayaan yg diberi di nodai sama sekali...sabar wahai sahabat... Allah sentiasa ada bersama insan yg teraniya...aku sedih ..dan simpati dengan mahligai yg nmpk indah tpi penuh dengan racun dan duri...
semoga dia dan bb dlm kandungan sihat....tolong dia ya allah....

No comments:

Besday Boy

Lilypie Third Birthday tickers

My Baby Step

Lilypie First Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...