Followers

Wednesday, January 2, 2013

Bermulanya sesi persekolahan

Jam 7.30pg aku dah siap masak nasi goreng ngan air teh-o untuk anak bujang kesekolah...nasib baik senang nak kejutkan..sebb malam tadi aku dah warning..TIDO AWAL....14x AKU ULANG ayat yg sama rasanye..ESOK KENE BANGUN AWAL..understand!..Full stop...no excuse...
Memori tahun lepas..ada 2 lagi murid yang tak dapat hadir..khairul dan adiknya...


Tahniah!!! abang long sebb masih lagi bersekolah ditadika islam..itu lah yang cikgu zu harap harapkan supaya tak dihantar ke sekolah lain..sebb utamanya cikgu nak tumpukan pelajaran dan iqra' kat abang long..alhamdulillah dia budaknye terang hati..ajar sekali jer dah boleh dapat..tu yang cikgu suka...(kat atas tu  cikgu Zu-nampak lembut tapi garang tau...)
Hari ni sesi orentasi untuk pelajar pelajar baru..aku datang tepat jam 8.15pg...kira lambat 15mnt..mane aku tau ader sesi orentasi..cikgu ni lupe nak bagitau la tu..ish ishhhh..sib baik aku pakai pakaian yang sempurna...kalo tak suar jean je aku sarung..rimas le baju kurung..heheheh..pegi kenduri je pakai beria ngan baju kurung...mak oii boleh tahan ramai gak kawan kawan baru..kawan kawan lama pun masih disitu...lagi la peninggg sebb dah 2 bulan tak jumpe..sekali bertemu macam macam dibuatnyee..sukee le tuu

Syukur la rezeki cikgu...tak la bosan budak budak kalo ramai..happening sikit la kelas tu...kalo sikit macam tahun lepas kesian pulak aku tengok budak budak tu...cikqu zu bukak 2 kelas tahun ni..1 bilik untuk bermain dan makan makan..1 kelas untuk beljar..jadi tak la besepah sepah n tekumpul dalam 1 kelas..bangunan tu pun diwakafkan oleh hamba Allah yang baik hati untuk anak anak belajar di situ..semoga hamba Allah tu dipelihara sepnjang hidupnya,dan  semoga mendapat ganjaran dari apa yang dilakukan..Amin.....
bukan mudah nak cari orang macam tu sekrang ni tau....

"Abang long" panggilan manja dirumah sampai terbawak bawak kt sekolah..semua kawan pun panggil dia ngan nama tu...tak der yg panggil Haikal..pasal dia dah sound awal awal jangn panggil "Haikal"..agaknye dia selesa kot cam tu...adusss aku tak ajar pun suh dorang panggil abng long..heheeh nasib la koranggg...



ok esok jangn lupe bangun awal lagi..sebab mama dah belikan beg angry bird yang abang long bekenan tu, stokin nye..lengkap la barang sekolah...siap jam loceng Angry Bird tu yang tak tahan nak kejut dia bangun pagi..layan kan jer laa..kan..budak budak nak kene kasi happy..




apepun esok jalani rutin yang sama yer sayang.....selamat malam anakku ..tido lena lena esok angry bird kejutkan yer.....

No comments:

Besday Boy

Lilypie Third Birthday tickers

My Baby Step

Lilypie First Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...