Followers

Thursday, April 14, 2011

Interview..Interview...alahaiiii


Alhamdulillah
Alhamdulillah selamat dah kene interview semalam (13/4/2011)Jawatan Pembantu Makmal C17..Hilang dah semua perasaan cuak tu..sebelum ni penah dah dapat keje dengan kerajaan tapi dah berenti sebab peribadi..acehhh alasann..
Tapi kali mintak jugak balik keje dengan kerajaan..Anak2 semua tinggalkan dengan umah mak mertua..X leh bawak sebab nanti terganggu pulak konsentrasi aku..kesian dorang..demi mama la katakan..selalunya pengalaman aku kene interview biasanya 1 by 1 masuk dalam bilik..tapi kali ni berbeza betul sekali 7 orang masuk..tapi 2 orang je penemuduga..alahai korang nak tau ape benda soalan2 yang killers..
meh ni share..
First dia punya mukadimah Perkenalan diri korang la..baik punya jawapan siap dah prepare kt umah..
2nd..pulak baru masuk soalan2 tentang kerja2 di makmal sains..banyak jugak la soalan..tentang peralatan2 makmal,tentang tanggungjawab,lama jugak ler aku meninggalkan sekolah..rasanyer dekat 10 tahun dah...mana la nak ingat sangat semua tu..jawab tetap jawab..
3rd soalan tengtang isu semasa, agama, pastu tentang negara...da pulak tentang ditanya Malaysia ditubuhkan tahun bile..haha korang boleh jawap tak..
tak der la berpeluh sangt nk mejawab,sebb bilik duk lam aircond...lagipun kalau dah masuk ramai2 lagi senang boleh jd tukang backup jer...
dekat 1/2 jam jugak la kene duk mengadap tukang penemuduga tu..harap2 ada le rezeki Tuhan nak kasi yerr..
habis je dari interview aku keluar dengan langkah yang lurus tanpa toleh mana2 dah terus aku pi jumpe hubby..heheh cam2 macam le aku citer..dia cakap kacang je nak jawab ...elehh dia dah keje boleh leee...psssttt..
tu la seba sedikit dari penulis buat mengkome yang nak pi temuduga..lately aku saran kn kalau nk pi temuduga kene prepare rajin2 yer...studi je cam nak amik SPM tu..kalu dapt keje berbaloi2...

No comments:

Besday Boy

Lilypie Third Birthday tickers

My Baby Step

Lilypie First Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...